Konstrukce Titaniku

31. července 2011 v 14:07 |  Články
Titanic byl postaven v Belfastu v loděnicích Harland & Wolff na objednávku společnosti White Star Line, jako druhý ze série tří lodí podobných parametrů (vedle Olympicu a Britannicu). Šéfkonstruktérem lodi byl Thomas Andrews považovaný za absolutní špičku ve svém oboru. Pro stavbu lodi byl použit ten nejlepší materiál a ta nejlepší technika, jaké v té době existovaly. Titanic byl 269,1 metrů dlouhý a 28,25 metrů široký, měl hrubou prostornost 46 328 BRT a jeho výtlak činil 52 310 tun při maximálním ponoru - 10,54 m. Byl o něco větší než Olympic, a proto se stal největší námořním plavidlem, jaké bylo do té doby vyrobeno. Jeho trup byl rozdělen na 16 vodotěsných komor a dno lodi bylo zdvojeno. Titanic byl považován za jednu z nejbezpečnějších lodí na světě, dokonce za loď nepotopitelnou. O tuto domněnku se zasloužil odborný časopis Shipbuilder, který napsal, že "po uzavření vodotěsných dveří se loď stává prakticky nepotopitelnou". Loď měla vydržet dokonce i současné proražení prvních 4 vodotěsných komor, což již bylo při její velikosti dost nepředstavitelné. 29 parních kotlů v 6 samostatných kotelnách pohánělo 2 pístové parní stroje každý o výkonu 15 000 koní a turbínu o výkonu 16 000 koní. Loď měla tři lodní šrouby, prostřední vážil 22 tun, krajní vážily 38 tun, maximální rychlost lodi se odhadovala na 24 uzlů. Kouř z kotlů byl odváděn do tří pravých komínů. Kromě nich byl nainstalován ještě falešný komín na zádi sloužící jako hlavní vývod ventilace a komín kuchyně. Loď pak se čtyřmi komíny vypadala větší a budila větší dojem bezpečí. Úkolem Titanicu byl převoz cestujících - kapacita činila něco přes 2450 cestujících, byl zde i prostor pro omezený počet kočárů a automobilů a jeřáb, který by je naložil. Obsluhu lodi zajišťovalo 885 členů posádky.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama