Záchranné čluny

31. července 2011 v 10:50 |  Články
Představám o nepotopitelnosti lodi odpovídala kapacita záchranných člunů, která sice splňovala podmínky stanovené poněkud zastaralým zákonem, ale ve srovnání s kapacitou lodi byl počet záchrnných člunů nedostatečný - celkem 20 záchranných člunů mohlo pobrat pouze 1178 osob. Z těchto 20 člunů bylo 14 velkých dřevěných člunů s kapacitou 65 osob, 2 tzv. pohotovostní kutry s kapacitou 40 osob, a čtyři Engelhardtovy skládací čluny s kapacitou 47 osob. Ty měly plátěné bočnice s korkovou obrubou a mohly být složeny zdvižením bočnic, nebo ponechány s bočnicemi staženými a člun pak sloužil jako vor. Velké čluny a kutry byly označeny čísly 1 až 16, sudá čísla na levoboku, lichá na pravoboku, a skládací čluny byly označeny písmeny A, B, C a D. Pohotovostní kutry byly úplně vepředu vedle kormidelny, čtrnáct velkých člunů bylo rozděleno na čtyři "stanice," na každém boku lodi tři vepředu a čtyři vzadu. Skládací čluny C a D byly uloženy vedle kutrů a měly být spuštěny stejnými výložníky. Skládací čluny A a B byly nevýhodně umístěny na střeše důstojnických kajut, a i za normálních podmínek by bylo prakticky nemožné tyto čluny, vážící asi 1350 kilogramů, dostat na člunovou palubu mezi ramena výložníků a spustit. Titanic byl vybaven moderními Welinovými dvojitými výložníky. Jejich ramena mohla být vykloněna na obě dvě strany, tak aby mohla obsluhovat ještě druhou řadu záchranných člunů umístěnou uvnitř na palubě. Od toho však bylo upuštěno, protože člunová paluba by byla přeplněná, čímž by se zmenšil prostor pro promenádu cestujících a zhoršil se výhled na oceán.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama